lördag 8 december 2012

Äntligen

Det är med lättnad och glädje jag äntligen kan skriva dessa ord: lägenheten är såld och vi flyttar i mellandagarna! Ä-N-T-L-I-G-E-N. Och visst kan det tyckas ironiskt att vi hamnade på precis samma bud som det vi tackade nej till för två månader sen, men då vet vi iallafall att vi inte kan få mer för den och behöver inte fundera över det. Men det är klart att livet hade blivit enklare med några hundra tusen till...

Men snabbt gick det när det väl skedde. Ett par kom och tittade imorse och Johan skrev kontrakt vid lunch! Puuuuuh så skönt att slippa leva i ett visningsobjekt och nu kunna påbörja flytt på riktigt...

Idag har vi varit på Woodbury commons outlet och det var ganska mycket en bortkastad dag. Hade jag bestämt själv hade jag inte kastat bort en NY-dag på detta, men nu är jag ju reiseleider (som inte kan tyska!) så det var bara att bita ihop och uthärda en ösregnig outlet-dag. Jag köpte varsin Rapunzel-docka till barnen på Disney-store och ett par småskålar på Le Creuset, det var det enda jag hittade. När jag skriver (men inte publicerar) detta så sitter vi på bussen och det har tagit dubbelt så lång tid att komma hit som på ditresan, seeeegt. Nu vill jag vara på Manhattan igen! Här kommer iallafall lite bilder:




Tidig onsdagsmorgon i väntan på flygbussen. Var långt ifrån säker på att vi skulle komma iväg...


Men det gjorde vi och som alltid fick jag hjärtklappning vid åsynen av min älskade stad


Holland Tunnel måste jag åkt genom hundra gånger...


Efter en snabbpiffning var jag redo för kvällen


Och för Sofi Fahrman!


En liten promis i Chinatown nästa dag


Och ett stopp på Magnolia Bakery. Fast egentligen bara utanför för vi fick cupcakes på S&TC-bussen.


Kontraster



Ingen kan julpynta som amerikanerna!


Atlas vid Rockerfeller






Victoria Secrets


Mina lambchops



Påsar... (Fast jag ska erkänna att hälften var Cias..)

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå himla härligt att ni fått er lägenhet såld. Verkligen jättegrattis till er! Skönt att det är över. Nu kan ni bara fokusera på det roliga med flytten.

Många många kramar!!!

Elisa sa...

Oufffffffff..... Äntligen ett bekymmer mindre .. Kram

Elin sa...

Jag säger bara GRATTIS!!! Åh va skönt:-)

Maja With a J sa...

Hurra!!! Och vad harligt med NY-shopping, jag vill ocksa!

Maja