fredag 7 december 2012

Shopping!

Ännu ett inlägg utan bilder för man kan säga att jag prioriterade andra inköp än adapter igår och telefonen har dött igen. Den ligger nere i receptionen och laddar sen klockan halv sex imorse. Jag vaknade redan halv fem och kunde inte somna om, trots att jag stupade i säng halv tolv igår.

Gårdagen började med en evighetslång taxiresa (från och med nu blir det tuben!) till Plaza Hotel vid Central Park, där vi skulle åka på Sex & the City-sightseeing. Turen varade i 3,5 timme och det var ingenting jag skulle gjort på egen hand, tyckte det var rätt bortkastat även om guiden var jättebra och rolig. Sen skildes vi åt förutom min otroligt härliga kund Cia och jag, samt de svenska tjejerna. Vi var vrålhungriga och gick och åt en smarrig hamburgare på en liten diner. Sen påbörjade vi shoppingen!

På Macys hade de inget kul så vi delade lite på oss och jag gick till Gap och köpte lite grejer till barnen, sen till Victoria Secrets för två bh:ar och tre trosor, och sen möttes Cia och jag upp och tog en Starbucks-kaffe. Så kom vi på att vi ville kolla Marc Jacobs-väskor på Bloomingdales och tog en taxi dit upp. Och där blev det efter mycket velande en väska och även ett par skor. Superfina svarta kanadensiska skinnboots med pälskant. Sen gick vi femte avenyn ned och tog en tur via Sephora för lite Bare Minerals och ett rouge och efter det var klockan halv nio och vi var utsvulna. Där uppe i turiststråken är det svårt att hitta bra matställen men vi hade otrolig tur, slank in på en tvärgata och hittade ett steakhouse som hette Morton's och var helt fantastiskt. Vår kypare var en helt underbar medelålders man som hette Paul och Cia åt den godaste fisk hon ätit i sitt liv och jag helt makalösa lambchops med sauterad spenat. Jag orkade bara äta upp två av tre chops och det sista fick jag med mig hem och åt i sängen nu på morgonen när jag inte kunde sova...

Idag ska vi åka till Woodbury Commons outlet och det är nog återigen ingenting jag hade prioriterat om jag varit här själv så kort tid. Men jag försöker tänka att alternativet till detta hade varit att sitta på kontoret, och då kan jag ju inte direkt klaga! Lite pengaångest har jag dock, borde ju egentligen inte alls hålla på och spendera såhär med nuvarande läge... Men kag lovar att ge mig själv totalt köpförbud när jag kommer hem och jag har både Forever 21 kvar, och ett par mc-boots på Marc Jacobs som jag såg igår till 40% rea och bara måste ha.... Och så outleten då, och lite julklappar till Johan och barnen. Gulp...

Inga kommentarer: