söndag 16 december 2012

Söndag i snön

Tillbringar en skön liten eftermiddagsstund i långkallingarna på sängen... Johan kom hem fyra inatt så han fick sova när barnen och jag efter en lugn och skön morgon bylsade på oss och begav oss ut i pulkabacken strax före lunchtid. Det var inte särskilt kallt, nollgradigt och rätt slaskigt, men gott om snö som tur var, när vi ju nu äntligen kom ut. Det är ju inte så betungande att åka pulka med dem längre, de klarar det mesta själva och man behöver mest heja på och komma och heja när de åkt ned.

Vi hängde länge i Vasaparken, åkte i flera olika backar och grillade korv i parkleken och medan vi väntade på korven byggde vi en snölykta. Sen gungade de lite i den stora gungan och då fick vi sällskap av ett annat barn från dagis som efter en stund kläckte ur sig: "pappa är hos polisen, han har varit dum mot mamma". Gulp! Jag var lite extra snäll mot det barnet resten av vår utevistelse...





















Vid halv två ringde jag och väckte Johan, jag önskar att jag kunde sova sådär... Han kom och mötte oss och så åkte vi lite mera pulka och sen storhandlade vi på Ica Sabbatsberg, för vi orkade inte ta oss längre. Hemma igen började jag röja den halvmeterdjupa snön på balkongen och så tog vi in balkongmöblerna som nu står och torkar i duschen. Dem brukar vi ta in i oktober nån gång, men det blev ju inte direkt en vanlig höst i år... Jag avslutade med att bygga en snölykta som nu lyser fint på balkongen och snart är denna söndag över. Men bara fyra dagars arbetsvecka och sen är det dags för långledigt... Superskönt även om det inte blir så mycket ledigt för oss som behöver packa ihop hela lägenheten och två förråd. Efter nyår blir det äntligen flytt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrik när ni behöver flyttkartongerna!