lördag 22 september 2012

Vi drar till landet

Sitter på skärgårdsbåten och läser i en skvallertidning. Johan är djupt försjunken i fjärde Game of Thrones-boken. Själv har jag precis börjat på tvåan men jag tycker den är lite sövande så jag försökte sova lite men stördes för mycket av mina egna tankar. Så det blev Veckans Nu istället, lagom avancerad förströelse...

Barnen åkte ut redan igår med farmor och Henning så Johan och jag njuter av en alldeles lugn och skön båtresa som känns lite som semester. Och semester behöver jag, iallfall själsligt. Det här med lägenheten börjar göra mig så stressad att jag nästan inte klarar av att tänka på det. Vi fick städa igen inför en liten visning på söndag (någons make som varit bortrest och någon annan som ville se den igen). Jag vet ju att vi kommer att få den såld men inte om det blir till det pris vi behöver. Och det är det allra mest stressande, det ekonomiska. Nu kan jag inte skriva mer om det, får direkt ont i magen och en otrevlig hjärtklappning.

Vi åker genom skärgården, en grå höstdag men samtidigt befriande lugnt och fritt från semesterfirare på båten. Jag vill bara gosa med mina barn och gå i skogen denna helg. Plocka svamp och lingon och andas. Bara andas, inte tänka.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

“The secret of health for both mind and body is not to mourn for the past, worry about the future, or anticipate troubles, but to live in the present moment wisely and earnestly.”- Buddha

:-)

Kram

Å-M

Anonym sa...

<3