lördag 29 september 2012

Höstlig lördag

Jag har krupit ned i sängen efter många utetimmar denna höstliga lördag. Igår gick jag och körde Deadball på Sats efter jobbet. Jobbigt och bra pass och jag känner mig nöjd efter veckans fjärde träningspass. Sen gick jag hem och bytte av Johan som skulle spela match och själv somnade jag i soffan när barnen var lagda och gick och la mig själv redan halv tio. Så jag kände mig utvilad imorse när Olivia kom vid halv åtta. Sovmorgon! Johan fick sova vidare och sen vid tio tog han barnen och gick ut i parken och mötte upp en jobbarkompis med dotter. Jag softade lite hemma under tiden och drack kaffe och läste tidningen i sängen. Sen klädde jag på mig och mötte upp de andra på Non Solo för att äta lunch.

Efter det gick vi till godisaffären för att för första gången någonsin ge barnen lördagsgodis. Hade tänkt försöka hålla på det ytterligare ett tag men Olivia har upptäckt att andra barn får det. Hon är en riktig liten godisråtta... Nadia gillar det mer i teorin, och tyckte det var väldigt kul att få välja sina sex bitar. Hon är smart också, och valde förstås bara stora saker. Och som alltid slukade Olivia sitt direkt medan Nadia hade kvar i flera timmar...



I lampaffären...

Sen gjorde vi lite mer ärenden på stan, köpte bl.a. begagnade barnskor på Minimojs, tre par för 330 kr! Nadias nya höstskor från Viking försvann på dagis efter en användning och är spårlöst försvunna. Självklart hade vi inte hunnit skriva namn i dem... Men det kändes lite onödigt att köpa nya eftersom det ändå snart är dags för vinterskor. Så då blev det bra med begagnade!

På vägen hem stötte vi på vår andra kollega Pontus, tillsammans med hundvalpen Elvis. Lycka!













Nu ska jag softa lite och sen ikväll är det utgång med tjejerna. Just nu är jag mest sugen på att vara hemma men så är det ju alltid och så vet jag ju att det blir kul! Tills imorgon...

Inga kommentarer: