måndag 3 september 2012

Måååååndagmoooorgon

Tidig morgon på jobbet, jag verkar nästan vara först här och det händer inte ofta... Dricker en latte från Brunkan som jag gick förbi på vägen från pappa och försöker vakna till liv. Pappas gästsäng är skön men jag har sovit vansinnigt dåligt dessa två nätter och känner mig mer död än levande... Så mycket tankar, så mycket oro. Och så mycket nattsnörvlande och grymtande barn som jag inte är van att ligga och lyssna på!

Vi hade iallafall en mysig dag igår. Slöade och tog det lugnt på förmiddagen, barnen kollade på film och jag gick runt i mjukisbyxor till tolv och åt tre frukostar. Vid lunchtid åkte pappa ned till Småland för att måla om Tittis familjehus, och Titti gick och träffade en kompis. Vår lilla familj gick ned till Pasha Deli på Kungsgatan och åt lunch och sen åkte Johan och Nadia till Solna för att gå på AIK-match. Det var familjedag igen, med hoppborgar och sånt. Oliven och jag gick upp till pappa igen och slöade lite till och sen mötte vi upp Rosie och Havanna i Humlegården och hade några mysiga timmar ihop.

Hela tiden låg den där visningen och tickade längst bak i mitt medvetande, men jag försökte att inte tänka så mycket på den. Men jag började bli nervös när visningen var över sen ett bra tag och mäklaren fortfarande inte hört av sig. Tänkte att det kanske inte kommit någon.. Men så ringde han tillslut och sa att det kommit 17 par, varav 10 skrivit upp sig. Helt okej tycker jag. Någon hade tyckt att den var för mörk (vardagsrummet, som ju har morgonsol och är stort men med bara ett fönster), och några skulle komma på omvisningen. Så får vi se hur det går ikväll och de kommande dagarna...

På kvällen igår skulle vi handla lite mat men ALLT var stängt. Insåg den stora skillnaden mellan City och Vasastan, ingen bor ju där så fort alla helgshoppare åkt hem igen så stänger allt. Det slutade med att vi hittade en enda öppen thai och köpte mat där.

Vi kollade på en spännande dokumentär om de överlevande i flygplanskraschen i Anderna på 70-talet och gick och lade oss tidigt, men jag sov dåligt även inatt. Nadia vaknade halv sex och jag likaså och nu ska jag försöka överleva denna dag och sen kvällen innan vi får komma hem vid halv sju och förhoppningsvis återta någon form av normalt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så himla nyfiken på hur det går för er så du meddelar väl hela tiden hur det går?

Puss!