måndag 14 maj 2012

Måndag och helgen

Måndagskväll och jag sitter uppe hos grannarna och väntar på att Douglas ska somna. Vi har barnvaktsbyte med Mia och Krille som är ute och äter. Imorgon tar de våra barn medan vi ska på förhandspremiär av The Dictator (kan inte säga att jag har så höga förväntningar men alltid kul med bio) och förhoppningsvis hinner vi äta middag innan också.



Vi hade en mysig helg! Regn på lördagen så då tog vi oss till Naturhistoriska, vilket var en riktig hit! Det allra roligaste var inte dinosaurierna eller alla uppstoppade djuren (även om de också var spännande), utan en valross i trä som man kunde klättra och åka rutschkana på... Jättekul att gå på museum med barnen, det måste vi göra oftare!






På kvällen lämnade vi barnen hos pappa och Titti och gick ut på Kungsholmen och åt middag med Johans släkt. Jag var rätt trött från kvällen innan, men det var trevligt ändå. Och skönt med sovmorgon dagen därpå även om det inte blev så sent.

Nästa dag kom pappa och Titti och levererade barnen för att vi skulle slippa de psykbryt som brukar hänga ihop med dessa övernattningar. Så åt vi lunch och gick och handlade och eftermiddagen ägnade jag sen åt att rensa min garderob. Mycket välbehövligt och sedan länge uppskjutet..



En liten cykel- och glasstur hann vi också med.

Bergtunga och sparrisrisotto till middag men då började den övertrötta Nadia bråka, så vi njöt inte direkt som vi hade tänkt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: