onsdag 2 maj 2012

Lämna blod


Fick hjärtesnurp imorse när en kollega smsade och sa att kände sig sjuk och inte kunde följa med till ett kundmöte. Hon skulle hålla i presentationen och eventuellt skulle både vd och marknadschef vara med. Jag fick snabbplugga på och hade tur i att ingen av de "viktigaste" personerna var med och det gick på det stora hela rätt bra. Men pulsen kom aldrig riktigt ned igen..

På vägen från mötet var det lunchtid och jag stoppade vid Blodtappen på Fridhemsplan för att lämna blod, vilket jag tänkt på så länge, men aldrig hinner med. Nu hann jag! Fick både mat och fika där, men tyvärr så gick sköterskan iväg och hämtade något medan jag väntade på britsen och sen låste sig blodkärlen och ville inte lämna ifrån sig något blod. Snopet, när jag nu äntligen lyckats ta mig dit! Jag fick iallafall min belöning och valde en jättefin mugg från Rörstrands, så får jag försöka ta mig dit snart igen så att jag kan samla på mig flera. Men främst för att göra den där goda gärningen förstås :)









Sen gick jag hem och nu sitter jag hemma och jobbar och det är så skönt. Just nu har jag en litet bloggpaus men nu ska jag jobba på igen innan det är dags att hämta tidigt på dagis för att gå med Nadia och Emilia till teatern.

Avslutar med en bild från gårdagen när vi var hemma hos farmor Ing-Mari. Barnen fick fina likadana klänningar från Tel Aviv som de var så söta i!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: