söndag 27 maj 2012

Avslappnande helg!

Jag har nog aldrig längtat efter en fredagseftermiddag som denna. När jag äntligen lyckats avsluta på jobbet hittade jag en knapp på mobilen som stängde av jobbmailen och den har jag låtit förbli avstängd hela helgen. Herregud så skönt, så tänker jag göra jämt framöver. Med mailkoll lite titt som tätt är man aldrig riktigt ledig. Johan och jag skippade champagne på jobbet - det var firande av en vunnen pitch men jag hade fortfarande huvudvärk och så behövde vi ju hämta barnen.

Så vi hämtade två genomlortiga barn på förskolan, jag har aldrig förut sett dem så skitiga, de måste ha rullat sig i dammet på gården. Så det var bara att gå hem och stoppa in dem i duschen utan att röra någonting på vägen dit. Lättare sagt än gjort med dessa två viljestarka, duschogillande två men vi lyckades få till en tvagning iallafall. Sen gick vi ut i solen på St Eriksplan, där vi mötte upp Mia och Douglas. Barnen lekte och sprang runt och sen fick de varsin näringsrik varmkorv till middag. Själv åt jag en halv degig wrap från Cajsa Warg och så delade vi på en påse potatisskruvar. Toppade med en påse smågodis eftersom Johan skulle iväg och spela match och jag behövde unna mig lite. Mådde lätt illa efteråt... Nästa vecka blir det tillbaka till träning och hälsa igen!





Lortgrisarna

Igår var det så lördag och fullt av aktiviteter i Vasastan. Jag har fortfarande min sega förkylning så jag bokade av mitt träningspass och så gick vi och kollade på en massa poliser i Vasaparken, där det var Polisens dag. Barnen fick sitta i polisbil, vi tittade på hunduppvisning och fick klappa en fin polisschäfer. Och träffade en massa dagiskompisar.

Sen skulle Nadia på kalas hos en dagiskompis men Olivia var inte bjuden så hon fick en glass på Ica medan Johan lämnade Nadia på kalaset. Sen gick vi alla till Norrtullsgatan där några jobbarkompisar hade marknad på Bryggarhuset. Hittade inte så mycket, men köpte smycken som studentpresent till min kusin och sen knallade vi tillbaka för att hämta Nadia. Middag hos pappa och Titti på kvällen, så Johan gick hem för att hämta vagnar och pyjamasar och så gick vi direkt. Mysig, fullspäckad men helt ostressig dag som vi toppade med lite Eurovision (I know! Till och med VI!) innan barnen kroknade och vi gick hem och kollade omröstningen...





Vi började med lunch på en parkbänk





Nadia kör polisbil





Se upp, alla bovar!





















Fina tjejerna





Felix och fina Frank med stort ölintresse





Nadia och Olivia med bonuskusin Love. Tre små raka nackar framför Thomas Tåget. 



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: