söndag 18 mars 2012

Söndagspicnic

Söndagsmorgon och barnen leker picnic i vardagsrummet. De har dukat upp så fint och serverar mjölk ur små leksakskartonger till dockorna och nallarna. Vilken tur de har som alltid har en kompis att leka med och de har verkligen kul ihop de två. De plockar fram mer och mer saker och jag försöker att inte vara glädjeförstöraren som tänker på städningen... Nadia är jätteduktig på att städa, Olivia världens lataste...



Skönt att bakislördagen äntligen är över! Hanna och Astrid kom över och lekte en stund och det var trevligt, trots att vi var så trötta. Jag känner mig ungefär tio kilo tyngre efter att ha moffat och svullat hela dagen, från surdegsbröd på morgonen (och till lunch, och till mellanmål..) till kinamat och chokladkaka på kvällen. Nu blir det tillbaka till något mer hälsosamt leverne och jag tänkte ta med mig kidsen till Mini-Sats och köra ett pass lite senare. Och så ska vi förhoppningsvis träffa Thea och Elin en sväng också.

Inga kommentarer: