lördag 3 mars 2012

Lördagsmorgon

Vilken härlig stund det är när man har en kaffekopp i handen och hela helgen framför sig. Igår hade jag min andra ensamma fredagskväll i rad, men det gjorde inte så mycket. Barnen var lättlagda och somnade tidigt, och jag åt ensam min lilla entrecôte och drack ett halvt glas vin. Sen tog jag fram jobbdatorn i soffan och summerade ett möte från eftermiddagen framför tv:n och gjorde en liten power point-presentation. Låter kanske astråkigt, och jag kan inte påstå att jag var så sugen, men det var helt okej faktiskt, och mest är det skönt att ha det avklarat så slipper jag tänka på det på måndag. Och så fick jag äta lite mörk choklad till, och sen kollade jag på Skavlan och bara för att jag var ensam höll jag mig vaken utan problem, vilket jag aldrig lyckas med annars. Skumt..

Nu hänger jag med två små tjejer som är på gott humör och strax ska jag iväg och träna. Denna gång faktiskt med sällskap av Sofia och Karin, och efteråt ska vi gå hem till Karin och kolla på nya lilla bebisen Jackson. Ikväll blir det middag hos Maria, Micke, John och Mary-Shelly, det ser hela familjen fram emot! Lite jobbigt att träna, för jag har resdan kört tre pass denna vecka och har ont i axlarna sen passet i torsdags, men det ska bli skönt och kul. Förhoppningsvis hinner vi ut en sväng sen också, vi har tvättat alla ytterkläder igår sen barnen kom hem som små lerstatyetter, så det är väl bara att gå ut och lera ned allt igen. Men jag är så glad över att det är vår att jag har stort överseende med lera och gegg!

.

Inga kommentarer: