onsdag 28 mars 2012

Anisktsmålningar

Här nedan ser ni resultatet av mitt lilla partytrick på Olivias kalas. Ansiktsmålningarna blev en riktig höjdare, alla barn förutom Walter ville ha en. Jag hade en liten bok som hörde till kitet med färgerna, där barnen fick välja sin målning.

Födelsedagsbarnet ville vara fjäril

Storasyster katt



Douglas var ett lejon och gick snabbt in i rollen. Honom fick jag göra en snabb och förenklad version av, han var inte riktigt lika tålmodig som mina barn...

Alma valde zebran och satt nästan stilla när jag målade....



Alma beskådar det färdiga resultatet

Senare fick Douglas komplettera med lite örhängen ur skattjaktspåsen, och såg ut som en liten Kiss-medlem

Bästa mammakompisarnas ansiktsmålade flickor; Linas Alma, min Olivia, Rosies Havanna (som också ville vara katt) och så min stora Nadia (i Olivias födelsedagspresentklänning som hon ratade på ett ögonblick och Nadia glatt ärvde. Inte så illa att nästan ha samma storlek!)


Inga kommentarer: