onsdag 7 mars 2012

Hallå.. vad hände??

Från att ha haft en bra balans mellan jobb och familj och fritid, bara smällde det till på jobbfronten. Plötsligt är jag en sån där kliché som stressar mellan jobb och dagis, med jobbdatorn i ful ryggsäck på ryggen, och ständigt sist att hämta på dagis. Idag har jag åkt taxi tre gånger, den sista till dagis eftersom jag fick skjuts med en kollega som skulle till flygplatsen. Och inte hann jag träna heller. Och medan jag var på möte kunde jag se hur mailen växte i mobilen. Hämtade barn, ett på dagis ett på teatern, kom hem, lagade middag och var stressad och kollade mailen i mobilen medan barnen lekte i badrummet. Jag har tagit hem datorn och jobbat flera kvällar och det har jag annars som princip att inte göra, eftersom jag faktiskt bara jobbar deltid. Men imorgon har jag ett stort möte som jag inte alls hunnit förbereda som jag borde, och jag känner mig inte det minsta förberedd. Som tur är är jag ganska bra på att presentera och brukar kunna köra lite på uppstuds men jag ska nog inte säga för mycket innan vi är där.. Tänkte försöka jobba lite med den nu ikväll men lyckas inte öppna mastodontpresentationen hemifrån.. Får bli en tidig morgon på jobbet!

Idag fick jag iallafall veta att jag blivit nominerad till en kurs i London i april, ska bli jättekul! Jobbet är ju rätt kul ändå just nu, även om det är hektiskt. Roliga projekt!

Och hallå vad hände med våren?! Visserligen snöfritt och soligt, men kallt som satan! I vårt hus verkar de ha stängt av värmen för det är iskallt i lägenheten och jag fick leta fram raggsockorna imorse när jag jobbade hemma.

.

Inga kommentarer: