måndag 19 mars 2012

Måndagsspänning

Denna måndag tillbringade jag nästan hela dagen i möten och taxi, plus att jag både hämtade och lämnade, så dagen blev kort. Men den började alldeles för tidigt, halv sex tyckte Olivia att det var morgon och väckte en trött och sur Nadia... Trött var även jag efter dagens tidiga morgon och långa möte och det var skönt att kliva ut i den kyliga måndagseftermiddagen och skynda hemåt. Stressade hem och slängde in tre maskiner i tvättstugan medan Mia snällt nog klädde på barnen på dagis och började gå hemåt. Vi körde en liten tvätt ("bara" sju maskiner och inga handdukar och lakan) men torktumlaren var trasig igen, så ingenting hann torka.

Men barnen var gulliga och inte gnälliga och lekte med oanvända diskrasor - den blå var himmel, den gröna en äng och den rosa rutschkana, vad får de allt ifrån?! Under tiden lagade jag laxfärsbiffar med chili och koriander med sallad på mango och avocado - mums så gott det blev. Men nu är jag hungrig igen, blir alltid det när jag ätit fisk. Åh vilken spännande måndagsläsning va..?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: