onsdag 19 januari 2011

Onsdagsmorgon

Idag vaknade jag före barnen, några minuter i sex, och kunde inte somna om. Efter en stund började Nadia gråta, men det hördes tydligt att hon inte sovit klart. Jag höll andan och låg kvar, och efter en stund tystnade hon. Olivia vaknade sen halv sju och Nadia inte förrän sju. Riktig sovmorgon, typiskt bara att inte jag kunde sova..

Sen var allt frid och fröjd tills det var dags för ytterkläderna. Då insåg Johan att han glömt yllesockorna på dagis och detta enorma avbräck från rutinerna skapade stor dramatik. Jag vet inte hur det slutade eftersom jag gick till jobbet när han var mitt i lirkandet. Vi har börjat dela upp morgnarna lite mer från denna vecka, så att man bara behöver komma sent till jobbet varannan dag. Lite jobbigare för den som lämnar, men det blir ju ändå rättvist. Nu är bussen framme vid jobbet!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: