tisdag 11 januari 2011

Ledsen och arg

Ledsen och arg känner jag mig just nu. Igår hittade vi sura grannens blogg och fick läsa hur hon i inlägg efter inlägg skrivit hur mycket vi stör henne, hur hon HATAR oss och önskar att vi skulle flytta, och hur respektlösa vi är, med noll kontroll över våra barn. Och så en massa kommentarer från folk som inte känner oss men dömer oss och raljerar om folk utan regler och ramar för sina barn. Jag är rätt paff och chockad fortfarande och kan inte riktigt skaka av mig obehagskänslorna. Egentligen tänkte jag inte skriva någonting om det här, för om detta får en fortsättning vill jag inte att hon ska kunna läsa vad jag skrivit. Men jag har lite svårt att inte skriva något om sådant som upptar stor tankemöda, och vi får se hur vi går vidare med detta.

Annars är det lite ledset hemma också, från Olivia. Jag vet inte om det är nya tänder på gång, för hon dreglar så vi får byta tröja flera gånger om dagen. Och så är hon som ett litet plåster på mig så fort vi är hemma. "Mamma, mamma.. bäääääja mej!" stup i kvarten. Och hon bryter ihop totalt om hon inte får vara nära mig och kramas och bäras hela tiden. Jag försöker att ha tålamod och låta henne vara nära när hon nu så uppenbart behöver det, men ibland blir det lite jobbigt. Även för Johan som både får laga maten och fixa köket efteråt när Olivia sitter klistrad på mig och jag inte har några lediga händer. Hon sover oroligt också, och inatt sov hon inne hos oss, vilket gjorde att vi alla fick sova en timme längre, även om det för min del var med ett par fötter i ansiktet..

.

1 kommentar:

mams elisa sa...

Bara en tanke .. Kan vara att Olivia känner att du är lite bekymrad just nu för att de där sma , de har utmärkta antenner . Har ni berättat för tjejerna om grannen ?kunde vara bra kanske .. Annars när det g¨ller drägling kommer jag ihag att Dlan gjorde det och han fick ha pa sig " tricot de peau" vilket är sadana tskirt utan ärm sa att han aldrig blev blött pa kroppen , sa fick man byta den ôversta bara. Och grannen som sänder sa daliga vibrationer .. vet jag inte vad an ska göra med men man far väl lata hur mycket man villl mellan vissa tider pa dygnet ,eller? Sta ut...eller anmäl henne för trakasseri .. STOR STOR KRAM