lördag 22 januari 2011

Jobbig natt

Inatt hade Olivia sin värsta natt sedan hon föddes för snart två år sen. Hon vaknade tid halv tio och väckte mig från min slummer i soffan. Sen skrek hon mer eller mindre oavbrutet i två timmar. Vi provade allt, vyssa, vagga, sjunga, lämna ifred, vara två, vara en, krypa ned i spjälsängen bredvid henne, Alvedon mot förmodad tandvärk, nässpray mot näskli, lägga oss med henne i vår säng, sitta med henne vid hennes säng... Etc etc. Ingenting funkade. Jag bara kände att jag ger upp, men det fanns ju ingenting att ge upp till..

Till slut somnade hon i vår säng men stökade en hel del och även om vi sovit skift nu på morgonen känner jag mig nästan bakis. Usch, nu minns man bebistiden bara att Olivia har aldrig varit sådär jobbig förut. Hoppas verkligen det var en engångsföreteelse..
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: