söndag 24 juni 2007

Nykter gravidbakfylla

Det gick riktigt bra att fira nykter midsommar, och jag tröttnade faktiskt inte före de andra i festsällskapet. Även om jag tvingades vara tråkig och avbryta en efterfest i min och Johans säng vid halvtvåtiden. Men dessförrinnan hade jag både ätit sillunch, lekt lekar, och fyllebadat i en rund pool, helt nykter. Jag var lite orolig över att behöva fejka penicillinkur, men folk är visst mer självupptagna än man tror, för ingen märkte att jag drack Pommac till middagen och sen ingenting. Jag lyckades dock känna mig lika bakisseg som de andra på midsommardagen, och när vi kom tillbaka till stan shoppade Johan och jag en näringsrik middag på 7Eleven, bestående av Salta Katten, Hallon- och blåbärssmoothie och cola (han) och kolabulle, Ben &Jerrys-glass och äppel-Mer (jag). Denna intog vi medan vi slötittade på tv och Johan grät till Extreme Home Makeover. Jag undrar vem som har gravidhormoner här egentligen. Sen spillde han blåbärssmoothie i min fina franska aprikosfärgade soffa och såg ytterst skamsen ut, men jag bestämde mig för att jag tycker mer om Johan än min soffa och blev inte så arg fastän inte fläckarna gick bort.

Lilla ärtan frodas även om jag fortfarande får för mig att det inte är på riktigt. Eller som igår när jag tyckte att brösten krymt och oroade mig för att graviditeten upphört och ärtan på något sätt försvunnit in i kroppen. Men sen kom jag till sans igen, som vanligt. Igår berättade jag för min bror. Felix kom med den hittills skönaste spontana kommentaren: "Jippey!". Och imorgon går jag in i vecka 8.

Inga kommentarer: