torsdag 21 juni 2007

Konstant hungrig

Jag har inte hunnit skriva på några dagar, för jag har faktiskt behövt jobba... Och ibland känner jag att jag är lite trött på konstanta gravidtankar, så jag tog ett litet break. Men nu är jag tillbaka!

I onsdags var ärtan och jag hos gyn som konstaterade att ärtan är for real och att jag inte var skendräktig (vilket tydligen är extremt ovanligt i Sverige, men man vet ju aldrig). Tur, för jag hade under de sista dagarna lite irrationellt fått för mig att jag bara inbillat mig. Men nu såg jag på ultraljudet någon liten skugga som tydligen var ärtan. Den låg i ett stort svart hål som tydligen är slemsäcken. Som tydligen är den där bubblan bebisen ligger i. Jag lär mig allteftersom här... Men jag lovar att inte bli alltför grafisk på denna blogg. Gudarna ska veta att jag fått min beskärda del av tjejmiddagar förstörda med livliga och alldeles för visuella beskrivningar av plågsamma graviditetskrämpor och smärtsamma förlossningar. Sån ska INTE jag bli!

Igår var jag på stor Ikea-dragning i Helsingborg. För mig verkade fokus dock ligga på mat snarare än inredning. Åt först frukost hemma, sen en macka på planet och sedan en tredje frukost hos Ikea. Klockan tio började mötet och klockan tolv var det lunch. Jag hade lite svårt att hålla mig vaken sedan jag på morgonen klarat av min egen presentation. Sen var det iallafall fika klockan 14 med te (för jag kan fortfarande inte dricka kaffe) och mjuk rabarberkaka. Och så lite godis för att hålla mig vaken under de sista presentationerna. Efter lunch hade jag lovat Johan som skulle ha middag färdig att inte äta någonting mer, men var ändå tvungen att ta en macka på flygplatsen. Och sedan god middag som min darling lagat när jag äntligen kom hem vid halv åtta. Och så en nektarin till efterrätt.

Kroppens funktioner jobbar starkare och tydligare än vanligt, och jag har blivit ganska duktig att lyssna på dem. Vilket innebär att jag sovit ett par timmar i soffan efter jobbet varenda dag den här veckan. Måste dock sluta lyssna på hungrigsignalerna en aning eftersom de är konstanta, och eftersom jag snart kommer vara lika bred som lång om detta fortsätter. Än så länge verkar dock alla kalorier hamnat i ärtan som tur är!

Inga kommentarer: