fredag 22 juni 2007

Midsommarmorgon

Midsommarmorgon och jag vaknar tidigare än vanligt, den lediga dagen till trots. Det kan ha att göra med att jag slocknade klockan åtta igår kväll, när jag skulle vila lite i sängen... Men innan det åt Johan och jag en delikat middag på grannkrogen Byn, som serverade gigantiska crêpes med lammfilé (jag) och marulk (Johan). Mätt som en plätt lade vi oss i soffan och kollade på Vänner - de kör de bästa gamla säsongerna nu! - och sen lite middagssova i sängen. Johan låg och läste och bad mig när jag sent omsider kvicknade till, att minnas hans hänsynsfullhet nästa morgon när han själv ville sova.. Vilket är anledningen till att jag sitter här i köket och njuter av en liten ensamfrukost. Fast nu ska jag ta med tidningen och tekoppen och krypa ned igen.

Inga kommentarer: