fredag 30 januari 2015

Vardagslängtan

Jag läser kompisars bloggar och ser flådiga strandbilder på Instagram och visst kan man konstatera att många har det roligare än vi just nu. Men efter en vecka av vab och varannandagsjobbande, så längtar jag mest efter en vardag. En vardag där man inte behöver laga mat två gånger om dagen, och där lägenheten står tom på dagarna och inte fylls av leksaker, förlagda nappar och teckningar. Jag har nog aldrig längtat så lite efter helg som denna fredag.. Idag checkade jag it från jobbet och på måndag börjar jag det nya... Och då ska förhoppningsvis Elias kunna återgå till dagis, vilket vi hoppas går smärtfritt, trots att han varit hemma lika länge som inskolningen, Nadia till skolan och ingen annan insjuknat. 

Nästan inga planer i helgen, jag känner mest för att sova och träna, båda sakerna har blivit eftersatta denna sjukvecka. 

Har iallafall drillat lillkillen i dammsugning. Alltid något. 

Inga kommentarer: