lördag 17 januari 2015

Partymom

Igår: Queen of the bar

Idag: Not so much


Jag träffade upp Karin på Boquerian halv fem. Hon hade tagit ett bord i baren och vi beställde in en flaska cava. Sen lite charkuterier och så en flaska cava till. Massa snack, skratt och känslofulla samtal. När Erika och hennes kompis Åsa anslöt några timmar senare var Karin och jag bra i gasen och det jag tyckte att det var sååå kul att vara ute i fredagsvimlet. Vi hängde kvar i några timmar till, massa mera snack och häng med sköna tjejer, och två flaskor vin... Sen drog vi oss  ned till Sturehof och O-baren, där vi dansade lite och fick en stark drink som jag klokt nog bara tog en sipp av och sen lite diskret ställde bort. Vid halv ett kände jag mig lagom mör och vi alla delade en taxi hem. 

Som alltid vaknade jag med hjärtklappning klockan fem och med ångest över att jag pratat så mycket. När ska jag komma över det där?! Lyckades somna om men jag sover ju så vansinnigt dåligt när jag druckit och har varit ett riktigt vrak hela dagen. Inte en vidare rolig mamma, som mest legat och dåsat i sängen. Johan fick ta kidsen, men jag har ju några bakisdagar innestående... Men jag känner ändå att det verkligen var värt det, det var länge sen jag hade en sån kul utekväll!

Olivia var iallafall iväg på Douglas kalas och Mia och Krille var snälla nog att skjutsa henne både dit och hem, så bakismamman kunde ligga kvar i sängen. 

 Leia på Star Wars-kalas. Jag orkade iallafall göra bullarna...

Inga kommentarer: