tisdag 20 januari 2015

Inskolning

Igår påbörjade vi inskolningen för Elias. Han har ju fått plats på en nystartad (sedan ett år) förskola precis i närheten av Olivias. Lokalerna är jättefina och fräscha men jag är inte helt övertygad över personalen, som känns okej men inte fantastisk, och pedagogiken som känns ganska obefintlig för de minsta barnen. Inte alls som superinskolningarna med fantastiska Marie som vi hade lyxen att få uppleva med våra två äldsta barn, då gick jag bara därifrån med en varm känsla i magen. Så kände jag verkligen inte nu, utan blev styrkt i min övertygelse att vi byter så snabbt det går (fast det blir nog inte förrän till hösten). 

Men. Med det sagt så verkade ändå Elias trivas bra, han tog för sig och verkade tycka att det var kul med de andra barnen, och både åt och sov bra. Och idag när Johan skolade in så gick det så bra att han fick sitta utanför hela eftermiddagen och det bestämdes att vi skulle korta inskolningen och lämna honom ensam där redan imorgon, i två timmar. Då är det jag som lämnar och jag hoppas att det inte blir några ledsna miner, det orkar nog inte mitt lilla mammahjärta. 

I kapprummet

På gården efteråt. 



Inga kommentarer: