tisdag 6 januari 2015

Grooming

Jag skulle beskriva mig själv som en lagom fåfäng person. Jag går ju helst inte utanför dörren utan smink vintertid och jag tänker alltid på vad jag tar på mig i klädväg, även om jag "klär ned mig" allt som oftast. Men jämfört med många personer (främst på jobbet) så är jag en riktig sunkhunk och jag skulle aldrig lägga stora summor på märkeskläder, tar inga dyra behandlingar stup i kvarten och tycker att det räcker att vara lagom snygg. Som trebarnsmamma är det dessutom ganska ont om tid, så jag gör saker lite där jag hinner i vardagen. Kommer ofta till jobbet utan att ha gjort en del av de saker jag hade tänkt, glömt örhängen eller inte hunnit ta rätt tröja till klänningen, eller så.. 

Men nu under jullovet hann jag lite! Jag både noppade ögonbryn, filade fötterna med min nya fotfilsmaskin, gjorde ansiktsmask, var och klippte mig och så det stora, som är tandblekning. Jag tycker att jag har fått så gula tänder av allt kaffedrickande under dessa sömnlösa småbarnsår så jag har tänkt på det ett tag. Så läste jag ett blogginlägg med ett specialpris och bestämde mig för att prova på det och beställde produkterna. Eftersom man inte bör dricka kaffe eller rödvin under behandlingstiden så har jag hela tiden skjutit på det under jullovet, men satte igång för två kvällar sen till slut. En kopp kaffe per dag har jag ändå tagit, svårt att vara helt utan. Sen har jag suttit med bettskenor med den där rätt äckliga gelén 45 minuter per kväll och försökt slå ihjäl tiden med tv-serie och surfande (det senare mer effektivt än det förra, visade det sig...). Och jag vet inte om det är kaffebristen, kemikalierna eller att man behöver bita ihop om bettskenorna, men jag har haft ont i huvudet sedan jag började.. Ska ge det några dagar till så får vi se, men jag tror att jag ska pausa ikväll för jag känner mig lite öm i tandköttet. Herregud, vad fåfäng jag känner mig när jag skriver detta. Johan tycker inte att jag är klok, men har iallafall överseende med mig där jag sitter och dregglar i soffan (för det gör man visst när man inte kan stänga munnen och har sådana där skenor i...). Det är kärlek det! I synnerhet som man ser vilken heting jag ser ut som på bilderna nedan...








Inga kommentarer: