fredag 16 januari 2015

Veckan gick...

...och plötsligt så var det fredag igen! Och tro't eller ej, men blå himmel har skymtat utanför kontorsfönstret. Efter denna fredag, då jag för ovanlighets skull skippar fredagsmyset hemma och går på AW med vänner, jobbar jag bara två veckor till, innan jobbytet. Nästa vecka är jag dessutom borta en hel del, för då ska vi skola in Elias... Blir spännande! Jag tycker mer och mer att han känns redo för dagis och tror att han kommer att ha roligt där. Dessutom är han ju så himla social och gillar både barn och vuxna, så förhoppningsvis blir även lämningen smärtfri - även om jag fortfarande tycker att det känns jättekonstigt att lämna honom till "främlingar" redan på torsdag!

Han har en sådan gullig morgonrutin, Elias. När han vaknat och ropat på mig och jag lyft ur honom ur spjälsängen, tar han ur nappen ur munnen, formar den till en pussmun och letar efter sina systrar som han vinkar till och ger en stor puss på munnen. Men inget mer, försöker de då krama honom eller ta en puss till, får de ett argt grymtande och en smäll som tack. Han är noga med gränserna, den lille. I morse var inte Olivia hemma, för hon hade fått egentid med farmor och sov över, precis som Nadia gjorde veckan innan, och då letade han förgäves efter någon att pussa på efter att han pussat Nadia. Inte fick jag den överblivna pussen, jag får ingen förrän vi säger hejdå i dörren på morgonen, men då är han generös med dem och vi blir ännu senare än vi redan var innan, eftersom alla vill pussa på Elias tre gånger var.

Morgon-Elias. Ertappad mitt i hårborstningen....

Inga kommentarer: