söndag 29 juni 2014

På flyget...

...och jag skriver i anteckningarna med min lediga hand. Elias har sovit i mitt knä under halva filmen Seven, hela lunchen som jag åt med en hand (och spillde bara lite sallad och lite potatismos på bebisen..), och hela Lego-filmen. Och han sover fortfarande, två och en halv timme senare! Även Olivia sover, medan Nadia lyssnar på musik och leker med sina små Sylvanian-kaniner. Peppar peppar, men so far so good!





Alla förberedelser hemma gick också hur bra som helst, det var en riktig hit med vår noggranna to do-lista och att vi dagordnade den var helt perfekt. Då visste vi varje dag när dagens jobb var gjort, och vi var klara ganska tidigt igår kväll. Inför tidigare resor tycker jag att vi jobbat tills långt in på natten kvällen före och sen bara stupat i säng... Nu vaknade jag visserligen fem, precis innan Elias, och kunde inte somna om... 

Vi packade ihop alla våra pinaler och lyckades komma iväg bara lite lagom försenade, men vi hade redan checkat in på nätet och hade räknat in marginal, så det var ändå lugnt. Vi tog flygbussen, vilket kanske låter lite ambitiöst med tre ungar, två resväskor, bilbarnstolar och en jäkla massa handbagage men det var så otroligt mycket dyrare med stortaxi till Arlanda (förmodar jag, i ärlighetens namn kollade vi inte ens upp det...) och det är ju inte så långt att gå till hållplatsen. 

Så nu på första flyget mot New York, fyra timmar kvar och halva resan avklarad! Sen behöver vi gå genom tullen, hämta vårt bagage, checka in det igen och så byta till flyg mot Tampa. I Tampa ska vi hämta hyrbil, och sen hitta till Venice och vårt hus. Det blir den riktiga utmaningen, tror jag.. 

Inga kommentarer: