lördag 21 juni 2014

Midsommardagen


Midsommardag och här ligger jag och känner mig tröttast av alla på hela ön. Men inte för att jag hårdfirat midsommar, utan för att vi gick och lade oss klockan ett och sen gick jag upp med Elias halv fem. Då hade han hostat och snörvlat ett bra tag, förmodligen hade hans evighetslånga förkylning fått extra fart av den rekordkalla midsommaraftonen. Vi gick och lade oss igen vid sex men efter en sån där natt är man ju ofta trött hela dagen sen. Gäsp. 

Jag själv frös mer eller mindre hela dagen och hela kvällen igår och jag tror att lillkillen hade alldeles för lite kläder på sig om man betänker att det var samma temperatur som en medelmåttig decemberdag. Men trots den kylslagna temperaturen hade vi en trevlig och skön midsommar tillsammans med Ing-Mari och Henning, det är alltid så mysigt att fira midsommar här på Ljusterö. Extra kul att Pia och Pelle med kompisar bor i huset mittemot. Vi drack vin på deras uteplats båda kvällarna, väldigt trevligt!




På dagen var vi nere på midsommarängen, dit alla barn fick åka bakom en traktor, som vi nästan missade... Vi spelade på lotter (och vann tre priser!) och dansade runt stången, förutom Olivia som frös och var grining större delen av tiden. 

Farmor hade bundit så fina kransar!



Oliven fick inbakade flätor med sverigeband i

Johan och jag lånade kransarna på vägen ned. 

Glad för bilden

Familjebild (med sur Oliv)

Buhhuhu

Dansa dansa

Mys med lillebror 



Hemväg 

Och så lite midsommartårta som jag bakade. Oj så god den blev!

Inga kommentarer: