fredag 6 juni 2014

Nationaldagsmorgon.. Och en underbar torsdag

Sitter med en kopp kaffe i soffan, medan barnen leker runt omkring mig. Jag är ganska så trött idag, var uppe fem igår morse, lyckades inte sova på eftermiddagen som jag tänkt, och var sen ute och drack vin med fina vänner (mer om det nedan...) och kom inte hem förrän vid halv två. Sen hade jag svårt att somna, vinet till trots. Sov dessutom skitdåligt i natt och vaknade tidigt och kunde inte somna om... Märkligt märkligt. 

Hursomhelst, Nadia leker för fullt med Elias som rekvisita. De ska åka till landet och hon har väldigt roligt.. Gulligt och mysigt att lyssna på dem!

Ute och går...

"Nu ska vi sätta på överdragsbyxorna"

"Så kör vi bil till landet"

Olivia leker med kaninerna som skulle sova fastbundna..

Sen få lite motion.

Gårdagen då. Åsa kom hem från New York och vi åt lunch tillsammans; Åsa, Tove, Malin och jag (som hade med Elias). Väldigt trevligt att återförenas i denna konstellation igen, det kändes knappt att vi inte setts på ett tag! Tyvärr tog ingen av oss någon bild, det glömde vi.

På kvällen körde vi AW på Lydmar. Jag gick hem och försökte vila innan (utan att lyckas, för mycket i skallen just nu...) och sen hann jag iallafall piffa lite och platta håret, för första gången på evigheter.

Försökte föreviga min nyvunna skönhet med en selfie men såg mest märklig ut och med jättestora händer...

Bussen tog evigheter på sig bland alla studentflak, men Åsa hade tagit härligaste bordet i den plötsligt uppsprickande solen och vi njöt!!

Herregud så jag njöt. Kallt vitt vin, höga klackar och inte en unge så långt ögat kunde nå...

Däremot en vacker, underbar vän att vila ögonen på.  Och prata, prata, prata med. Senare fick vi sällskap av Hanna, David och Erik, åh vad jag gillar detta härliga gäng (även om många fattades), men Åsa och jag var dem som stannade hela kvällen. 

Mera Åsa, nu med gott rött vin på Terassen, dit vi flyttade upp för att äta. Ganska kallt, lagom seg service, men god hamburgare när den väl kom.

Och så såg vi "prins" Chris. Snacka om mycket kungligheter runt mig nuförtiden, Carl Philip ser jag också lite då och då. Och så Daniel och Estelle härom veckan ju. Alla är mycket kortare än man kan tro, kan jag meddela, Chris var jättekort.

Familjen Cruseman kom på visit, superhärligt. Vad jag önskar att Sverige vore lite mer välkomnande mot barn och familjer på krogen, då skulle jag också ta med kidsen ut lite oftare. Har höga förväntningar på Florida i det avseendet...


Åsa och jag flyttade ned i loungen efter ett tag, och festade loss på två förmodligen helt onödiga glas bubbel. Det kändes när jag kom hem... Men goda var de och så trevligt vi hade,  ja vilken underbar kväll! Är så glad att jag fick tillbringa så mycket kvalitetstid med min fina Åsa.

Herregud, vilket stappligt inlägg. Sitter här och försöker ladda för lite nationaldagsfirande i Hagaparken och sen i kväll ska Johan och jag på 40-årsfest. Ny dag, nya tag. Puh.

Inga kommentarer: