måndag 9 juni 2014

Fullt upp

Detta veckoslut har varit långt! Och aktivt.  Långt främst på grund av långhelg, men också för att vi gjort så mycket. För mycket rentav, nu onsdag morgon (men jag har skrivit på detta inlägg i tre dagar...) och jag känner mig fortfarande rätt slut. Men det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag blev väckt 04:55. Hur länge ska denna eländiga morgonpigga period vara??

Enda bilden jag tog i Haga...

I fredags gick vi ner i Haga för nationaldagsfirande och picnic med Jenny och barnen, och Hanna och Nino med kids. De andra hade gjort olika sorters pannkakor (mandel- och vanliga), rullat chokladbollar, köpt med charkuterier och ostar, skurit melon och dukat upp fint med servetter och tallrikar. Inte vi. Som alltid blev det en turbosväng på ICA med resultatet "fulbaguette" som vi gjorde mackor av med färskost och salami och lite sallad på... Hade iallafall med en thermos kaffe och köpte kakor till. Jaja...

Det var ett stort arrangemang där nedanför Koppartälten med utomhusopera som inte hördes så bra och sen hade de en massa tält med olika aktiviteter för barn. Vi lyckades få dem att nöja sig med aktiviteten Akrobatik, där rullade Nadia och Rufus runt, tillsammans med lärare och elever från Balettakademien. Olivia hade ont i magen och ville bara titta på. Vi gick tillbaka hemåt på eftermiddagen och som alltid tog det mycket längre tid än man tänker. Ing-Mari som kommit för att vara barnvakt kom för att möta upp oss. 


Egentligen var jag toktrött och bakis sedan kvällen innan med Åsa, plus dagens aktiviteter, men det var bara att bita ihop och svida om. Vi skulle på 40-årsfest med Vattenfestival som tema så jag körde en repris på gårdagens outfit och så tog vi 4an över till Kungsholmen. 
Lite bilder från festen...




Vi stannade tills de stängde festen strax efter ett, och promenerade hem. Drack lagom mycket alkohol men har varit fortsatt trött i flera dagar! För det aktiva fortsatte...

På lördagen hade vi picnic i Vasaparken med Joel, Ylva, Lilly och Olle. Jättemysigt och Lilly 3 år aaaavgudar Nadia och Olivia! Mysigt häng hade vi med världens trevligaste familj. Jag älskar familjevänner! Önskar att vi hade ännu fler!

Olle och Elias


På kvällen skulle Pia och jag egentligen överraskat Johan med att gå på Winnerbäck-konsert men jag hade ändrat barnvaktkväll till fredagen för att Johan skulle kunna få följa med på festen så Pelle tog min biljett och jag stannade hemma med barnen. Det blev en bra lösning och efter två partykvällar hade jag inte så mycket emot att stanna hemma. Men först lämnade jag barnen hos grannen och överraskade Johan med att möta upp honom och Pia på restaurangen. Vi åt på den nyöppnade italienaren längre ned på vår gata. Gott och rustikt men väldigt mäktigt. Klockan nio var jag i säng, så skönt!

Nästa morgon hade vi barnvakt IGEN, David och Hilda tog barnen medan jag och Johan åkte till Smaka på Stockholm i Kungsträdgården och var med på en Cook-along som vi fått biljetter till från Mathem. Vi lagade MSC-märkta tigerräkor och Mälargös tillsammans med Mästerkocksvinnaren Amir. Jättekul var det och jättegott blev det!




Sen på kvällen såg jag fram emot att bara ta det lugnt men så frågade Jenny om jag ville ha en extrabiljett till Winnerbäck på kvällen och då gick jag ut ändå. Hade varit lite sugen efter att Johan berättat vilka låtar han körde. Nu blev det lite annorlunda låtar, men bara en fantastisk version av min favorit Söndermarken gjorde det värt det. Den texten är helt fantastisk, sån igenkänning och jag verkligen kände doften av asfalt om hösten... Mysigt att dricka ett glas vin med Jenny också och att ses utan barnvagn. 


Men när det blev måndag kände jag mig rätt tömd på energi och behövde en dag utan planer. Dock var det ju Johans födelsedag så jag försökte uppbåda lite energi. Han fick fruktsallad och presenter på sängen, turligt nog hade jag fixat presenterna innan och ingredienser till fruktsallad hade vi. Barnen älskar att sjunga och överraska på morgonen när någon fyller år. 



Sen bokade jag av mitt träningspass, gick ut och kompletteringshandlade (första gången sv tre denna dag...) och sen hem och laga en indisk Mulligatawny, linssoppa som är så god, medan Elias sov. Recept om någon är sugen: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=950&artikel=2054396
Hann precis klart med soppan och sätta mig på soffan när han vaknade. Så upp igen. En sväng på stan för att köpa en duk och försöka byta storlek på ett par skor och sen hem igen och så dagis och sen middag med Johans familj. Trevligt som alltid men det var skönt att gå och lägga sig på kvällen!

Inga kommentarer: