torsdag 6 februari 2014

Tvättstuga del 318 och en härlig kväll

Igår morse åkte min snälla pappa till K-Rauta och köpte Elfa-hyllor och en bänkskiva och idag kom han med en massa verktyg och sågade till bänkskivan och satte upp den och hyllorna. Han skulle satt upp ett uppfällbart tvättställ också men jag hade lyckats köpa fel sort (som inte gick att fälla ned), så jag måste byta det först (suuuuck). 


Men det blev iallafall såååå bra, enormt mycket bättre än lösningen med skåpet. Nu återstår bara, förutom tvättstället och lite fler lådor till hyllorna, att måla bänkskivan vit, fast jag funderar också på en sån där film man kan klistra på. Och så hitta nånstans att förvara dammsugare och skurhink som ju nu inte har någon egen plats. Men oj så skönt det känns med en riktig tvättstuga i lägenheten! 

Positivt också att jag chattade med Ikea och tydligen får vi lämna tillbaka skåpet bara vi har kvittot kvar. Och det har vi! Trodde det var kört eftersom vi kastat kartongerna och monterat skåpet men tydligen kan man till och med lämna tillbaka det ihopmonterat. Hade gärna sluppit försöka ta isär det men det blir ju omöjligt att frakta det utan typ en lastbil så vi får försöka ägna en kväll åt detta snart. 

Idag är jag trööööött för bästa tjejerna var över igår på mat och massa rödvin. Lina fyllde år och vi firade det hos mig eftersom Johan var borta. Kom i säng vid halv ett och sen vaknade Elias halv fyra och var vaken till fem. Då somnade han ääääntligen om och sov till halv åtta. Med någon ytterligare matningspaus, minns inte så noga. Men jag är aningens mör idag, fast det var det såklart helt och hållet värt. Otroligt härlig kväll!





Jag hade bakat Bountykaka på dagen, oj vad god den blev. Har ätit lite idag också...





Yum! Receptet finns här: http://blogg.mama.nu/knivlisa/2014/02/03/recept-bountykakan/

Inga kommentarer: