måndag 3 februari 2014

Gnälltimmar


Med en snart fem månader gammal bebis minns man plötsligt de där gnälliga timmarna mellan middagslagning och läggning. Han sover oftast när jag hämtar på dagis men vaknar när vi kommer hem och är sen på halvtaskigt humör fram till läggning. Idag lyckades jag förbereda middagen idag med honom i
Babybjörnen, men den tröttnade han snabbt på. Så testade vi diverse andra positioner...

Rygg vid (och i babygymmet). Inget kul. 

Verkligen inget kul. 

På mage. Verkligen inte det minsta kul. 

I babysittern. Kul i en halv minut. 

Men nääää, den här är jag ju för stor för. 

Uhuhuhu...

...missnöjesfrustandet fortsätter, ackompanjerat av kopiöst dregglade. Det slutade som alltid med kånkande och jag var glad när jag hörde Johan i dörren och kunde räcka över ett stycke missnöjd bebis. 

Överhuvudtaget är han rätt tjorvig just nu (Elias alltså, inte Johan.. Haha) och jag minns som sagt dem här perioden från de andra barnen. Perioden mellan att de lär sig sitta och inte längre är nöjda med att ligga. Himla knorvande för jämnan, tycker jag... Hoppas verkligen att han lär sig sitta snart  och återgår till att vara en glad och nöjd bebis!

Inga kommentarer: