fredag 21 februari 2014

Fredag på lekland

Ett blogginlägg från mörkret i sängen.. Jag saknar att kunna tända lampan när jag går och lägger mig och jag saknar att kunna läsa innan jag släcker. Fast förhoppningsvis blir det inte så många fler månader med Elias i rummet innan han får flytta in i arbetsrummet som ligger bredvid vårt. Även om det känns otroligt avlägset just nu med tanke på att han äter minst dubbelt så ofta nattetid som dagtid... Men vi får väl köra några nätters avvänjning med honom också framöver, precis som vi gjorde med de andra. Men skjuter det på framtiden lite till!

Idag hade jag och barnen ledig fredag utan planer och utan sällskap. Dessutom skulle Johan bort på kvällen, direkt efter jobbet, så jag visste att dagen skulle bli lång. De senaste dagarna har jag haft lite svårt att få Elias att somna på förmiddagen men idag lät jag honom skrika en stund i sängen och sen somnade han och sov i över två timmar. På den tiden hann jag både färga bort gråa hår, duscha, sminka och klä mig, umgås med mina stora barn och få dem att klä sig. Samt laga lunch, och Elias vaknade precis när vi skulle äta. 

Efter lunch när alla var klara tog vi bussen över till Kungsholmen för att gå på leklandet Playland Sthlm. Jag hade fått tips av Elin på att det var halva priset genom Rabble, så det var en extra bonus (hade tänkt gå ändå). Det är ganska litet och mina barn är väl i största laget för det, men de hade jättekul och lekte i timmar och ville aldrig gå hem. Det är så himla bra att de har varandra, de har nästan aldrig tråkigt ihop. Det var verkligen värt de där första tuffa åren, nu har jag sån enorm hjälp av att de är två! Jag hade också tur och fick sällskap av min goa svärmor som hängde med oss hela tiden. 

Elias hade kanske inte så kul men var snäll och sov även i vagnen en stund...

Här börjar jag prata om att gå hem...




Framåt eftermiddagen lyckades vi få med oss barnen därifrån (under lite protest, men inget bråk) och efter en liten sväng i Västermalmsgallerian där jag köpte mandolin, grillpanna och djupa tallrikar till halva priset i en köksaffär som skulle stänga, åkte vi hem och fikade och kollade på Shrek på Netflix. Sen lagade Nadia en mycket enkel falukorvsmiddag, hon vill så gärna laga mat och fixa helt själv nu! Fast man får ju övervaka spisen och vassa knivar förstås, men väldigt kul att hon är intresserad! De båda åt medan jag lade Elias (återigen tack vare att de är två) och sen kollade vi på Wild Kids och åt popcorn innan det var dags för läggning. Elias har sovit lite oroligt så jag hoppas att det inte blir en för jobbig natt. Brukar hursomhelst ha svårt att somna helt innan Johan kommit hem. 

Ursäkta heltrist inlägg...


1 kommentar:

mams sa...

Super mamma! Bisous