måndag 17 februari 2014

Kalas

Söndag morgon och jag sitter utanför danssalen på dansskolan medan barnen dansar (tre dans i samma mening..). Jag skulle ju kunna gå hem eftersom det är så nära, men faktum är att det var rätt skönt att sitta här i soffan med en kopp kaffe som de bjöd på... 

Johan och jag var helt slut efter gårdagens kalas men barnen var nöjda. Det var dock hög intensitetsnivå på kalaset och vi var själva involverade i lekar och sånt, så de två timmarna gick både snabbare och var mer uttröttande än vanligt. Det bästa var nästan att Lina stannade hela kalaset och hängde med Elias samt var mysigt fikasällskap. Tack, vännen! Det sämsta alla plastiga barbies och fåniga "tjejleksaker" Nadia fick av sina dagiskompisar. Ett Hello Kitty-läppstift måste jag nog råka tappa bort... Det var kul med Peter Pan-tema, men det gäller att vi laddar om nu eftersom Olivia fyller fem veckor efter Nadia, stackaren...

Ledtrådar till skattjakten... Vi eldade papper så att det luktade bränt i hela lägenheten..

En liten Tingeling som var svår att fånga på bild. 

Men tillslut så!

Nadia var sjöjungfru i genomskinliga strumpbyxor utan något över. Hon hade en mycket klar bild av sin utklädnad, så jag sa inte ett pip. Också väldigt bestämd över hur tårtan skulle se ut och bröt ihop när jag först gjorde N:et blått. Men tillslut blev hon nöjd!

Riktigt ryschpysch!

Johan var John och Elias en liten pingvin. Själv körde jag Wendy, men tog ingen bild på mig själv. 

En gruppbild på alla fina barn!

Och så kalasbordet efter drabbningen... 

Inga kommentarer: