söndag 23 februari 2014

Mysig helg trots nackspärr

Klockan fem inatt vaknade jag och kände hur det högg till i nacken - nackspärr. Jag har känt att det varit på gång i några dagar och misstänker att obekväm nattamning och för hård kudde är anledningen. Jag har varit halvt paralyserad hela dagen, fy vad jobbigt det är med nackspärr. Bokade en tid på Naprapathögskolan (som passande nog ligger här i kvarteret) imorgon bitti, så jag hoppas de ska få bukt med den!

Men bortsett från min onda nacke så måste jag säga att vi haft en riktigt mysig helg med familjen. Inget bråk, inget tjafs och bara trevliga saker i lagom tempo. I lördags fick barnen sin veckotvagning, lyckas inte få dem att vilja bada mer än en gång i veckan och livet blev mycket mindre stressigt när vi bytte från söndagskväll till lördagsförmiddag. Nadia badade tillsammans med Elias och det tyckte de båda var kul och det gjorde gott i mammahjärtat. 


Sen skulle jag gå och träna och båda de stora ville följa med till MiniSats. De hade kul där medan jag körde ett otroligt jobbigt crosstrainingpass, det första efter graviditeten. Jag kör ju mest styrkepass annars så det var skönt att få flåsa lite. Och jag måste säga att jag känner mig nöjd med att ha kommit igång så bra med träningen, och att jag klarade även detta pass utan att tuppa av! Men jag var trött efteråt, och hungrig, men Johan hade lagat lunch åt oss medan vi var borta, en god pasta med bacon och svamp. 

Resten av dagen tog vi det bara lugnt hemma, Johan och Nadia tog Elias i vagnen och gick till Köttbaren och handlade även lördagsgodis medan Oliven och jag myste hemma. På kvällen åt vi en delikat australiensisk entrecôte på ben med hasselbackspotatis till och Elias var på strålande humör och blev inte trött förrän vid åtta, han som brukar sova halv sju.. När barnen var lagda kollade Johan och jag på sista två avsnitten av House of Cards, jäkla bra serie och synd att det är över nu...



Gladfis! 


Hela gänget imorse - trångt i babygymmet!




Idag hade barnen sin dans och efter den bestämde vi oss för att gå på bio och se Frost. Det blev lite stressigt eftersom pappa skulle kolla på hockeyn klockan 13 och vi ville lämna Elias med honom, men det gick bra och vi hann. Efteråt köpte vi med mat från Donken och åt hos pappa och Johan ville också kolla hockey och barnen rita, så jag tog med Elias och tog en skön promenad hem i det härliga och nästan lite våriga vädret. Hann softa en liten stund på soffan medan Elias sov i vagnen och innan de andra kom hem.. Annars har Elias varit mer aktiv än vanligt denna helg och har börjat vända sig till mage så fort man lägger honom på rygg. Det är som en drift han inte kan motstå, men problemet är att han inte alls gillar att ligga på mage och direkt blir missnöjd. Jag minns detta sååå väl från de båda andra!

På bion. Nadia var en riktig snåljåp med sina popcorn :)

Johan lagade kycklingrullader till middag och sen kollade vi klart på sista Shrek-filmen innan det var läggdags för alla kidsen. Nu snart läggdags för oss stora också, och jag hoppas det blir en någorlunda smärtfri natt, inte kul att amma och bära upp och ned bebis i sängen med denna onda och stela nacke. Längtar till naprapaten imorgon!

Inga kommentarer: