onsdag 26 februari 2014

05:30

Ja, så sitter (eller snarare ligger) man här trött i mörkret alldeles för tidigt igen, med en klarvaken och bubblig bebis som man bara önskar kunde hålla snattran... Jag har förflyttat oss ut i vardagsrummet så att åtminstone en av oss ska få sova. Sedan tre morgnar tillbaka har Elias varit omöjlig att söva på nytt sedan han vaknat vid fem-, halv sexsnåret. Då har han dessutom vaknat och ätit minst fyra gånger under natten också, så jag känner mig inte vidare utsövd. Har dessutom svårt att hinna sova ikapp på dagarna denna gång. Jag försöker gå och lägga mig med honom igen på morgonen men det är inte alltid han somnar och dessutom har jag oftast själv svårt att somna. Är jag vaken är jag vaken, liksom.. Och senare på dagen har jag oftast planer och sen hinner jag inte och vips är det dags att hämta de stora och då är det ju kört... Så sitter jag ännu en kväll och försöker hålla mig vaken i soffan, fast egentligen kanske jag bara borde gå och lägga mig supertidigt. Vad är grejen med alla dessa galet morgonpigga barn?!?

Inga kommentarer: