måndag 7 februari 2011

Pannkaka

...blev det av mina planer på att inviga Nadia i pannkakornas härliga värld. Jag har tidigare konstaterat att vi måste ha Sveriges enda barn som ratar pannkakor. Och eftersom jag själv varit supersugen på pankisar i minst ett halvår, tänkte jag att denna hemmadag var det dags. Men det slutade förstås med att stackars jag fick äta upp en hel sats med pannkakor alldeles själv (i två omgångar dock) och fick laga annan mat till Nadia, som bara åt lite sylt och rynkade på näsan efter en halv sked med pannkaka. Vet inte vad det är för fel på henne... men jag tyckte iallafall att de var delikata!

Sen begav vi oss ut för att köpa lite presenter. Vi började med en till Fridas lilla Wera och sen en till bästa dagisfröken Marie som slutar på fredag, en till en annan liten nyanländ bebbe, och slutligen till Nadia som fyller tre också på fredag, och då hade hon turligen somnat i vagnen. Jag letade efter en Barbapapa-klänning för det har hon önskat sig, men hittade bara ett nattlinne, så det plus ett "Lotto-spel" fick det bli. När man frågar Nadia vad hon önskar sig säger hon bara "en liten fåtölj". Jag vet inte vad hon fått det ifrån, men tyvärr är det nog tveksamt att vi hinner till Ikea eller dylikt innan fredag, och dessutom behöver vi verkligen inte fler saker som tar plats i vår lägenhet..

Sen gick vi tillbaka till Dalagatan där vi börjat, för att handla lite mat på ICA och till min stora glädje sprang vi på Frida och lilla söta fina Wera. Vilken bonus att få kika lite på en fem dagar gammal bebis och Nadia ville genast ge presenten, så det gjorde vi och tog sen en långsam promenad till dagis. De stängde lite tidigare idag så det var perfekt att slippa stressa. Sen gick vi hem och bakade klart brödet eftersom bikarbonatet tagit slut innan, och så skypade vi med mamma och Dylan i Israel tills Johan kom hem. Fantastisk uppfinning, måste jag säga.

Nu läser Johan Bajsboken för kidsen och snart är det min tur att gå och sjunga och så var denna lilla vabdag över och imorgon är det dags att ta tag i veckan på riktigt.

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahhahaha härliga Nadia ! Klart hon ska ha en fotölj ! :0)

Kram
Å-M

Anonym sa...

Haha, skrattade högt åt "en liten fåtölj"! Det måste hon ju få en! ;)

Kram Maja

Karin sa...

julia - jag ar helt overtygad om att hon syftar pa noahs lilla fatolj! jag skickar en bild pa den till henne och sager att hon far ha den nar hon ar har :)