söndag 27 februari 2011

Helg och huvudvärk

I två dagar har jag haft en blixtrande huvudvärk. I fredags var det så illa att jag på kvällen bara kunde ligga helt stilla med en kudde över huvudet. Och det fåniga är att jag tror att allt beror på att Johan och jag i torsdags kväll lade barnen, sköt hushållsullen åt sidan och hade vuxenmiddag med färskost- och salviafyllda kycklingsfiléer och delade på en HALV flaska rödvin. Sen körde Olivia en jobbig natt och så hade jag tokont i huvudet i två dagar...

Trots detta så pallrade jag mig iväg till gymmet igår morse och som alltid när man tränat känns det bättre efteråt. Mör i hela kroppen och genomsvettig efter ett Shape-pass där AC:n på Sats inte fungerade och det var imma på speglarna... Johan och jag går just nu omelott på lördagarna. Vi sover lite i skift, sen går jag och tränar och när jag kommer hem går han på träningsmatch med AIK. Vi möttes upp först senare på eftermiddagen när jag var med barnen på biblioteket. Vi hade en mysig stund, kidsen och jag, med mellanmålsfika och sen lånade vi nya böcker. Bibliotek är verkligen en fantastisk förmån och jag är så glad att mina barn uppskattar det!

Idag är planerna inte så många. Vi behöver lämna ifrån oss ett gigantiskt berg med återvinning - vilka mängder det blir i en familj på fyra personer! Och på eftermiddagen ska Nadia och jag på barndans igen och så tänkte jag försöka hinna träffa papsen lite. Vi får se hur dagen artar sig, jag älskar dessa söndagar nästan helt utan planer...

.

Inga kommentarer: