måndag 7 februari 2011

Nadiavab

Inatt hostade Nadia så att huset skakade, så idag fick hon vara hemma. Hon är helt pigg i övrigt, men eftersom det är födelsedagsvecka så hoppas vi att genom att vara hemma och ta det lugnt kanske vi kan strypa den här lilla förkylningen i sin linda (säger man så...?). Och faktum är att det är rätt mysigt... Det är så sällan jag är ensam hemma med Nadia och hon är riktigt kul att umgås med. Tänk vad lätt allt är med bara ett barn! Olivia har dessutom varit som ett litet plåster på mig på sistone, så det är lite skönt att få ha fria armar en stund också.

Jag försöker att låta bli att kolla jobbmailen och tänka på måsten och istället softa med min plutt. Men eftersom jag är en rastlös själ kommer vi nog att gå ut en stund efter lunch, tänkte passa på att handla lite födelsedagspresenter om fröken kan tänka sig att somna i vagnen. Men först ska vi baka lite bröd!

Inga kommentarer: