torsdag 23 april 2009

Pumpar och shoppar

Häromdagen gjorde jag bröstpumpspremiär med den nya elektriska lilla saken vi investerat i. Grymt bra, på bara några minuter och helt utan fysisk ansträngning hade jag pumpat ihop ett mål mat till lilltjejen, så jag lämnade henne hemma med far sin och tog med mig Nadia på sångstund i öppna förskolan. Hon är som klippt och skuren för sociala sammanhang, min lilla förstfödda. Kutar runt på sina små ben och säger hej till allt och alla, sätter sig på huk framför mindre barn och ska klappa på huvudet och leker helt utan föräldrars inblandning med alla leksaker som erbjuds. Det var mysigt att få tillbringa lite kvalitetstid bara hon och jag (och minst tjugofem andra barn med föräldrar...).

Efteråt mötte vi upp Johan för en sen lunch på ROOM och sen ville jag shoppa lite, jag har ju verkligen ingenting att ha på mig. På riktigt! Min Johan har så många fantastiska kvalitéer, men shoppningsällskap är inte en av dem. Han stod och såg så extremt uttråkad ut att jag rusade genom H&M på nolltid och rafsade åt mig några toppar och ett par jeans som jag provade hemma. För det börjar bli dags att komma ur mammabrallorna nu och jag är inte riktigt i form för mina gamla jeans ännu. Överhuvudtaget kan jag säga att jag saknar min gamla kropp. Inte gravidkroppen alltså, utan den pre Nadia. Min mage och midja ser inte riktigt ut som den gjorde då och jag tvingas tänka helt om i klädväg. Plötsligt känns alla mina gamla tröjor läskigt korta i midjan och ingenting passar längre. Så nu har jag bannlyst kakor och choklad på vardagar (och kan med stolthet konstatera att jag inte fikat på två hela dagar...) och måste se till att komma till gymmet snart. För även om det inte lär bli några 3-4 pass i veckan som förr, kanske jag kan försöka komma iväg någon gång i veckan iallafall...


.

2 kommentarer:

Just me sa...

Åh yes jag måste också bannlysa allt gott ...

Du är ju nyförlöst , men vad är min ursäkt ? hahah

Pyret sa...

Jag har nästan glömt hur jag såg ut innan barnen. Nästan. Bara nästan.