onsdag 15 april 2009

Onsdagsmorgon in the hospital

Ännu en sjukhusmorgon. Jag tog massa bilder igår som jag tänkte lägga upp men bland alla instruktioner glömde Johan sladden, så ni får föreställa er oss här i rummet och på promenad. Natten var helt ok, vår lilla O sover som en prinsessa nattetid och bara vaknar och gnyr lite när hon är hungrig. Inatt skedde detta första gången klockan fyra, så jag klagar inte. Har fortfarande knappt hört henne gråta, vet inte om hon är såhär snäll eller om det beror på sjukdomstillståndet... Däremot blev vi ju väckta av sjuksköterskan som kom med inhalatorn några gånger, men vi sov båda djupt och vaknade knappt.

Vid ronden imorse kom tant doktor som talar som om jag vore lätt förståndshandikappad, och sade att vi ska invänta testresultatet för att se om det är RS eller inte. Är det inte det, finns det inget som hindrar att vi åker hem idag, annars skulle vi ta en diskussion. Saken är ju den att Nadia blivit sjuk också så egentligen vet jag inte om det kanske vore bäst för Olivia att stanna här lite till för att inte bli mera sjuk. Men jag vill ju hem och ta hand om resten av familjen! Hade det inte varit för Nadia hade jag inte haft så mycket emot att stanna här, faktum är att det är ganska rofyllt. Känner mig inte alls rastlös som jag trodde att jag skulle. Olivia sover mest och jag dricker kaffe vid fönstret, surfar, bloggar (duh), läser, kollar på tv... Trodde jag skulle sova lite mer men har inte riktigt ro. Dessutom kommer det ju sjuksköterskor in titt som tätt. Men nu ska jag krypa ned och lägga mig bredvid lilltjejen en stund.

.

Inga kommentarer: