onsdag 25 februari 2009

Musik och BVC

Imorse var det dags för BVC-besök igen och Nadias tredje vaccination. Efter lite vikt- och längdkoll som visade att hon är mer lång än tjock - vem hon brås på vet jag inte, inte är det sin mor iallafall - var det så dags för två simultana sprutor i de små tjocka låren. Jag höll andan och väntade på gallskrik, för den reaktionen har vi fått tidgare, men hon bara gnällde till lite och fortsatte att äta på sin majskrok. Jag kände mig riktigt stolt över vår tappra dotter, i synnerhet som sköterskan återigen var så fascinerad över hur tidig hon är och så "med och social".

Igår kväll hade vi en mysig kväll! Två vänner kom över för att provlyssna lite på Johan som ska spela på deras bröllop - jag säger inte mer än så så har jag inte försagt mig. Men det blev en skönt avslappnad kväll med fin musik (min man är så bra!!) och hemlagade hamburgare i trevligt sällskap. Sen gick de och jag somnade som en stock och vaknade inte förrän Jenny som åkte hem till USA idag, stängde dörren bakom sig och den lilla lättväckta illbattingen vaknade. Men Johan gick upp med henne och jag fick sova lite till. Det hindrar dock inte att jag känner mig himla trött idag, längtar tills jag slutar jobba och kan få sova lite middag om dagarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh... jag vill nästan ha ett barn till själv...
Visst är de små liven så duktiga, bättre än vad man tror när man står där och tittar på sprutan?

Men du vet va... tre barn minst är det som gäller...

Julia sa...

Tack jag ska föra det vidare till hanen i familjen. Vi är lite oense i den frågan.. :-)

Anonym sa...

Så skönt att hon har vänt sig!Jag hoppades det.