måndag 27 oktober 2008

Vintertid och höstmys

Igår ställde vi om till vintertid och var oroliga över att det skulle innebära att Nadia skulle vakna halv sex istället för den vanliga halv sju... Men hon sov till kvart över sju (=6:15 vintertid) så det blev tack och lov inte så blodigt, och samma sak idag. Vi instiftade en bra deal, jag och Johan. Han tar nätterna, vilket ofta bara är att gå upp någon enstaka gång och stoppa i nappen, och ofta sover hon ju hela nätterna, samt första passet på helgmorgnarna. Eftersom jag aldrig kan somna om när jag väl vaknat är det otroligt skönt att han tar de första timmarna på morgnarna på helgerna, de som jag alltid har på vardagarna. Då kan jag sova lite längre än till halv sju och sen när jag ändå går upp rätt tidigt, kan han få gå och lägga sig igen. Vi testade nu i helgen och det funkar fint. Skönt med uttalade överenskommelser, så slipper man irritera sig på sjusovare döva för barnskrik. Alltså, inte min man... ;-)

Igår hade vi en riktigt fixig söndag. Vi var inte utanför dörren överhuvudtaget på hela dan. Jo förresten, jag skulle baka och råkade spilla ut hela smeten på golvet (såååå trött på mig själv ibland) och fick cykla till Ica och köpa nytt. Johan hängde med Nadia medan jag bakade kardemummasnurror (tack Pyret för ytterst smarrigt recept!) större delen av dagen. 350 gram smör totalt, kändes inte helt nyttiga de där. Tur att jag är gravid igen och får unna mig...




Däremellan hängde vi upp tavlan i vardagsrummet, gitarrer ovch väggklockan och det blev så fnt och ombonat när vi var klara. Vi har inte direkt den moderna stilen med mönstrade fondtapeter och stramt vitt hemma hos oss. Snyggt men det är inte riktigt vi. Detta med mycket mörkt trä och djupa färger passar oss perfekt.



Satt här och myste igår i allt det fina och tände massa ljus. Sen kom Lina , Jens och lilla Alma som gjort busspremiär, förbi och fikade med oss och det var väldans mysigt. Sen gick vi en trappa upp till Elin och Emil där vi var bjudna på söndagsmiddag, en riktigt delikat älggryta. Tanken från början var att diskutera Thailandsresan, eftersom vi ju skulle varit där samtidigt, men det var ju tyvärr inte så stor idé nu. Så vi pratade mest lite allmänt och åt gott, ända tills batterierna i vår babywatch tog slut och vi var tvugna att göra den långa resan en trappa ned. Så ofantligt praktiskt med grannar som är kompisar, ska nog be alla mina vänner flytta hit!


Idag ska vi gå tandhygienistbesök på BVC och jag ska berätta för mammagruppen om min lilla växande mage!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bullarna är grymt goda! Mycket smör med det är det värt. Äter man ändå bulle är det lika bra att de smakar ljuvligt.