tisdag 21 oktober 2008

Nyttodag

Idag är en riktig nyttodag. Jag själv har inte gjort så vansinnigt mycket, men fick pappa att komma hit och hjälpa oss med lite grejer. Johan och jag är lite dåliga på att få saker att hända (förutom barnafödande och giftermål och sånt), så då tar man ju hjälp av papsen. Han hängde upp vår stora väggspegel som stått lutad mot väggen sen vi flyttade in för ett år sen (och som nu sen Nadia började klättra på allt blivit en liten fara), borrade upp toapappershållare i badrummet och satte upp en hylla i Nadias rum. Dessutom hjälpte han till att bära ut en säng som Pia ska få och istället gjorde jag en liten myshörna av en barnmadrass och kuddar. Ska ta ett kort när det är klart, blev riktigt mysigt. Som tack för hjälpen fick pappa en riktigt smarrig svampomelett - vi fick en kasse trattkantareller av Johans mamma igår och ägnade större delen av kvällen åt svamprensning. Åtminstone Johan, jag råkade somna i soffan...

Jag själv lagade iallafall barnmat åt Nadia, hängde upp en tvätt och lite andra tjejiga grejer. Usch vad jag inte gillar sådan könsstereotyp arbetsfördelning, men faktum är att jag är mycket bättre med mixern än med borrmaskinen...

Ikväll är Johan borta och hjälper sin syster att flytta och jag tänkte försöka fortsätta nyttodagen med att sy om en väggbonad (låter mossigt och skitfult men kan nog bli bra) och kanske ett örngott till Nadia. Och innan dess ska jag ägna eftermiddagen åt de spännande aktiviteterna att slänga sopor (ett helt projekt när man bor på denna adress) och inhandla blöjor. Hoppas få en liten fika med Frida för att göra det hela lite roligare, och NU ska jag softa lite innan Nadia vaknar.

.

Inga kommentarer: