torsdag 16 oktober 2008

Höstdagar


Igår var en sån härlig dag. Milt höstväder med fantastiska färger och massa sol, och Nadia och jag begav oss ut på äventyr på en trebussarsresa till Täby. Där hälsade vi på min vän Sara, en stark och tapper kvinna som bröt ryggen för en månad sen och som nu trots korsett och restriktioner, ändå klarar av att ta hand om sina tre barn, varav lilla Amanda bara är fyra månader. Men hon ville gärna ha lite sällskap och bärhjälp när mannen var borta en hel dag, så Nadia och jag ryckte ut.

Det blev en mysig heldag med massa snack, lunch, fika och långpromenad (vilket kanske inte var det bästa för ryggen, insåg hon efteråt). Nadia och jag kom inte hem förrän sex på kvällen och då var det nästan pyamasdags med en gång. Men först väntade vi in pappa Johan och som alltid när han kliver in genom dörren bryter Nadia ut i stora leenden och entusiastiska läten. Numera kryper hon i rekordfart fram till honom och börjar klättra på benen, innan han knappt hunnit få av sig cykelhjälmen.

Efter läggning lagade Johan gooood pasta med trumpetsvamp och lövbiff och sen mös vi i soffan och jag somnade inte en enda sekund! Fast när jag ville kolla på Gray's passade Johan på att diska istället. Helt klart en perfekt kväll.

Idag är inte lika kul. Regnet öser ned och det är muggigt och grått. Skulle egentligen träffat Maria och John men ingen av oss var så sugna på att gå ut i detta väder, så vi sköt på träffen till bättre väder. Så nu njuter jag bara av att vara hemma, är lite förkyld och hängig av lillfrökens förskolebacillusker, så té och tända ljus känns som en alldeles lagom förmiddagsplan. Och så kommer nog Elin och Thea ned och leker lite när vi blir sugna på sällskap.

Förresten bokade vi en Thailandsresa härom dagen. Inte var det billigt, men det blir ju vår bröllopsresa och för pengar som vi fick i bröllopspresent. Och vi ska vara borta en hel månad, hela långa tråkiga januari! Verkligen någonting att se fram emot!

Inga kommentarer: