onsdag 8 oktober 2008

Slut på husfriden




Ja nu är det nog slut på lugnet här hemma för ett tag.. Sen Nadia lärde sig krypa för en vecka sedan har hon verkligen satt fart, och från de första stapplande kryptagen, rör hon sig nu med snabb hastighet genom hela lägenheten. En stor favorit är tidningar. Hon byter rum på nolltid om hon ser en blaska ligga och skräpa på golvet. Jag vet inte om det har något med mammas yrkesroll att göra att vi delar det intresset, och jag skulle gärna låtit henne ha den hobbyn - jag förstår att det måste vara kul med prasslet och konstistensen! - om det inte vore så att hon tar stora tuggor ur tidningsbladen och sätter i halsen. Senaste upptäckten nu är tidningsstället och dvd-hyllan bakom. Hon sliter ned alla tidningar och försöker äta upp dem på kortast möjliga tid, och sen ger hon sig på vår så omsorgsfullt alfabetiskt ordnade dvd-samling och river ut dem på golvet. Vi suckar och plockar och plockar och tänker att hon nog snart är stor nog att förstå värdet med filmer i bokstavsordning: "In a dvd emergency, you can shave off valuable seconds..." (Vänner-citat med omskrivning)
Idag skiner höstsolen och jag är lite extra glad för att Lina och Jens fick en liten dotter igår. Jag vet ingenting mer än klockslaget, men väntar otåligt på mer nyheter. Nadia och jag ska på BVC på 8-månaderskontroll, men eftersom det är babyboom av sällan skådat slag har de inga tider, utan vi måste gå på öppen mottagning och vänta. Jag som hatar väntrum, men det är väl bara att bita ihop. Sen kanske en liten promis i det fina vädret, även om det inte är särskilt populärt att sitta i vagnen mer än korta stunder nuförtiden.
.

Inga kommentarer: