söndag 26 oktober 2008

Go Obama!


Det cirkulerar andra stora tankar i skallen också just nu... Det amerikanska valet till exempel. Jag ska inte påstå att jag är särskilt välinsatt men valutgången skrämmer mig. Jag är livrädd för att ytterligare en republikan ska härja i världen med mer krig och onyanserad patriotism som resultat. Och trots att Obama leder i opinionsmätningarna nu när två veckor återstår, är jag livrädd för att en faktor inte syns i dessa. Den underliggande rasismen. Den som skapar ett irrationellt motstånd som kanske inte syns i opinionsmätningarna. Förmodligen finns det fler smårasister än riktiga rednecks ute på den amerikanska vischan. Alla dessa som fokuserar på små frågor som bensinkostnaden, snarare än att se till helheten. Och jag är skiträdd för att jänkarna inte är redo för varken en kvinna eller en svart på tronen och att demokraterna ska förlora bara därför. Men jag hoppas att min misstro inte stämmer och under tiden lobbar Nadia och jag hårt på Öppna förskolan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHH Skitsnygg tröja ! Me like :-)

Haahaha LOVELY

/ Åsa

Anonym sa...

*nickar instämmande*