fredag 30 maj 2008

Mammor på tur

Barnvagnsparkering

Mammor på tur. Frida & Walter, Pernilla & Ellen, Jeanette & Leonie, Ia & Paula


Fredag, och jag känner mig lite slut faktiskt... Det har varit en het och intensiv vecka. Jag måste ha gått flera mil. I onsdags körde vi vår mammapromenad runt hela Djurgården och jag kunde med min nya stegräknare konstatera att vi gått långt över en mil när dagen var slut. Men det var skönt att byta miljö och skönt att få lite fläktar från Saltsjön där vi gick i solgasset. Vi stannade till och åt dyr och halvdålig lunch i närheten av Lisa på Udden, och parkerade barnvagnarna i rad i skuggan. Den långa promenaden kändes i benen när vi kom hem, men då var det bara hem och vända för att åka iväg till Täby på middag hos Sara och Jerker, med NY-Jenny och Alan. Jag som hade lovat mig själv att hålla mig i stan i några veckor nu. Men det var himla trevligt i förorten ändå, mysigt med middag!

Söta paret Walter och Nadia

Pussattack!

Och igår var Frida och Walter hemma hos oss och vi konstaterade att Walter och Nadia redan är ett fint par. Av alla tjejerna i mammagruppen tycker han att Nadia är sötast, det har Frida berättat. Jag kan inte klandra honom förstås. Och även om Nadia egentligen är paxad åt John, måste hon ju vänta tills han vuxit till sig lite. Och det är ju bra med många alternativ.

Hur blev man såhär fånig egentligen? Svaret heter bebismamma. Hör mig själv göra konstiga ljud offentligt, men vad gör man inte för ett tandlöst leende eller ett gurglande skratt.

Imorgon bär det långt ut i förorten igen, för möhippa. Vi ska vara på Centralen kvart i åtta, och är nog inte tillbaka i stan förrän ett halvt dygn senare. Så det är nog läggdags nu. Go'natt!

Inga kommentarer: