tisdag 13 maj 2008

Nya vänner

Utefika med Frida och Walter

Vårblomstret Frida har stans flashigaste barnvagn!

Nadia och jag har som jag tidigare nämnt, gjort lite nya bekantskaper genom vår mammagrupp. Frida och jag fann varandra redan vid första träffen, och nu har hon nästan blivit den person jag umgås mest med på dagarna. Hennes son Walter är 3,5 vecka äldre än Nadia och en synnerligen trevlig och trygg liten grabb. Alltid kolugn och på ett strålande humör. Berätterlserna om hans perfekta nattsömn gör mig lite avundsjuk.. Frida och jag har förstås bebisarna gemensamt men också en massa annat. Det känns skönt att kunna varva amningssnack, förlossningshistorier och sovstatus med lite jobbtankar, chefskap och allmänt prat.

Idag var vi alla fyra uppe tidigt och på BVC redan halv tio. Vi hade blivit tillfrågade att vara med i en pilotgrupp för babymassage. Nadia hade sovit lite dåligt på morgontimmarna och det var med grus i ögonen jag stängde av den nuförtiden väldigt sällan använda väckarklockan när den ringde halv nio. Väl på BVC fick vi ändå vänta som vanligt. De har ingen vidare organisation där, men vår sköterska Anna-Marit är så gullig att det inte spelar så stor roll.

Nadia gillade sin massage, denna gång med fokus på ben och fötter, men sen blev hon akuttrött eftersom det var mitt i morgonluren. Lade henne i vagnen och sen gick Frida och jag ut en sväng. Vi åt lunch i Observatorielunden och tog senare en efterrättsvåffla för 10 kr i Vasaparken. Sen tog vi en promenad runt Lilla Essingen och stannade och drack caffe latte på vad jag antar kan kallas dagens tredje fika. Helgens värme var utbytt mot betydligt kallare väder, men vi njöt ändå i sofforna på den mysiga uteserveringen och jag konstaterade som så många gånger förr att detta liv är allt bra soft. Promenerade hemåt och kom hem med den vanliga sköna tröttheten efter en hel dag ute i friska luften. Dessutom rätt ont i kroppen efter gårdagens pump-pass (farmor Ing-Mari var barnvakt och tog Nadia på promenad - ett kanonupplägg!), får se om jag alls kan hålla min bebis imorgon...

Nu kom Johan äntligen hem och vi ska lägga Nadia och sen äta crêpes. Och så njuta av vår enda gemensamma kväll denna vecka. Kommer nog bli en kort kväll dock, fortfarande trött efter Nadias "jag är pigg kl fem-morgon".

Inga kommentarer: