söndag 1 juni 2008

Möhippa och lat söndag

The bride to be!

Brygghäng




Sara, Jenny B, Jenny Tori, Natte


På båten


Igår var det så dags för Jenny Bees möhippa. Alan hade lurat ut henne till Ornö där hon skulle hälsa på Anna med familj, dagen innan de skulle åka tillbaka till New York. Trodde hon. (hon fick inte sitt visum i tid, och inte skulle hon få en lugn sista dag heller) Men där stod alla vi tjejer på bryggan och väntade med ett bord uppdukat med mängder med godsaker. Solen sken från klarblå himmel, vattnet kluckade och glittrade och Nadia sov snällt i vagnen medan mamma sippade på ett glas champagne. Dagen var perfekt och den blivande bruden blev överraskad och fällde stora tårar. Sen hängde vi där och bara myste medan Jenny fick massage och sen gick vi alla iväg till bykrogen och åt lunch och drack vin. Efter det väntade en taxibåt på oss för att föra hela ekipaget båtvägen in till stan. På båten var det dunka dunka med åttiotalskavalkad och Jenny Birgitta Berglund-quizz med ett antal mer eller mindre pinsamma minnen. Nadia var så tapper, på gott humör trots den allt högre musiken, och i takt med att flaska efter flaska gick åt, den allt högre verbala ljudvolymen. Hon lyckades till och med sova ett par gånger i vagnsinsatsen. Men tre timmar senare när vi började närma oss stan, började hon få nog och faktiskt även jag. "Jag har aldrig" är inte riktigt lika kul när man är nykter... Och även om det hade varit schysst att dricka lite mer skumpa med tjejerna på bryggan vid Strandvägen, var det rätt skönt att få promenera hemåt i den nedgående solen och lägga Nadia hemma i tystnaden.
Gatorna var fortfarande avstängda efter dagens marathonlopp och de sista stackarna kom stånkandes där vi knallade hemåt. Väl hemma hade Johan gjort kycklingsallad och efter maten somnade jag som en stock i soffan. Hade tänkt möta upp tjejerna för en drink men solen hade svett mina axlar och bröst och energin var bara helt slut! Men vilken bra dag, jag hoppas att de hade lika kul på kvällen sen!

Söndag = baddag!

Idag har vi inte gjort nånting. Jag sade till Johan redan i fredags att svaret på alla mina "vad ska vi göra idag?" skulle vara "ingenting!". Så vi gick bara ned med en filt i Vasaparken och lade oss. Nadia sov nästan hela tiden och resten av tiden låg hon och pratade högljutt. Det är som att hon idag insett att hon har en röst, för hon har inte varit tyst sen imorse när hon vaknade (förutom när hon sovit då!). Babbel babbel babbel, så söt! Efter parken köpte vi en dyr (38 spänn för två kulor...) men god italiensk glass som vi åt innan vi gick och handlade mat. Åt middag på balkongen när Nadia somnat och nu sitter Johan och knackar det sista på bröllopssiten, innan inbjudningarna går ut denna vecka. Nu börjar det verkligen hända saker och tänk... nästa möhippa jag går på kanske är min egen... (vågar man ens tänka så? Nej.. men ändå)

Inga kommentarer: