måndag 30 juni 2008

Soft soft


Några midsommarbilder som inte har något med texten nedan att göra!

...och idag kom så äntligen den efterlängtade vändningen, från rygg till mage. Men eftersom Nadia inte gillar att ligga på mage så vände hon snabbt tillbaka till rygg igen och ingen mer än jag hann beskåda miraklet.
Vi har haft tidernas softaste dag idag. Nadia vaknar lite mer än tidigare på nätterna nu och äter ofta. Jag tror att hon kommit in i en tillväxtfas. Hursomhelst var vi båda två rätt trötta imorse när Johans väckarklocka ringde och efter att han gått somnade Nadia och jag om och vaknade inte förrän kvart i elva. Då åt jag frukost och sen blev lilltjejen trött igen och lite gnällig så jag lade henne och lade mig själv på sängen och läste min bok, medan regnet formligen vräkte ned utanför. Så enormt mysigt och skönt att ligga inne och titta på hur blommorna på balkongen duckade i det häftiga skyfallet och själv bara få vara inne. Nadia vaknade efter en och en halv timme och då klädde vi på oss och gick ut och njöt av det uppsprickande vädret. Träffade Hanna och Astrid och tog en fika och sen en skön promenad.

I förra veckan hade jag också en riktigt härlig kväll av lite annorlunda karaktär. Jag pussade på min Johan när han kom hem från jobbet och lämnade honom sedan med Nadia för att susa in till city på cykeln. Det var en sådan frihetskänsla att cykla ned längs Torsgatan och jag var utanför Saga-biografen på bara fem minuter. Där mötte jag Maria och Åsa för att se Sex and the City-filmen. Vi var tre av hundratals tjejer därinne, och filmen var allt vi kunnat hoppas på. Grät många tårar och njöt av glitter och glam på ett alldeles lagom simpelt sätt. Efteråt gick vi till Pontus där vi mammalediga blev bjudna på varsin Cosmopolitan av söta Åsa. Vi pratade filmen och diskuterade bröllop, innan Maria var tvungen att återvända till John och jag såsmåningom till Nadia. Jag hade gärna tagit en Cosmo till men när jag cyklade hemåt igen, redo att amma, log jag för mig själv och tänkte att mitt liv är perfekt. Att få uppleva härliga tjejkvällar för att sen cykla hemåt till sin underbara familj. Lyckliga lyckliga jag.

Inga kommentarer: